kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۰۶۰۰
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۷
معاون اول قوه قضائیه:

با تلاش‌ مراجع قضائی و سازمان بازرسی پارسال ۴۲۰ هزار میلیارد تومان به خزانه دولت واریز شد

 
 
 
معاون اول قوه قضائیه در مورد کمک دستگاه به خزانه دولت گفت: با تلاش‌های صورت گرفته نزدیک ۴۲۰ همت به خزانه دولت واریز شده است
حجت‌الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی دیروز با ارائه گزارشی در گردهمایی بزرگداشت هفته قوه قضائیه، از تثبیت مالکیت بیش از ۹۰ درصد اراضی کل کشور خبر داد و اظهار داشت: در سال گذشته ۳۰ هزار هکتار از اراضی ملی رفع تصرف شدند.
خلیلی افزود: با تلاش‌های صورت گرفته از جانب مراجع قضائی و سازمان بازرسی، طی سال ۱۴۰۲ نزدیک به ۴۲۰ هزار میلیارد تومان به خزانه دولت واصل
شد. 
وی ادامه داد: در سال گذشته هزار و ۴۱ واحد تولیدی نیز در سراسر کشور مورد حمایت‌های قضائی قرار گرفتند و در زمینه رفع مشکلات و مسائل آنها، اقدامات لازم صورت گرفت.
معاون اول قوه قضائیه بیان داشت: در سال ۱۴۰۲ شاهد کاهش نزدیک به ۱۰ درصدی پرونده‌های مسن و معوق و همچنین کاهش ۱۰ درصدی متوسط زمان رسیدگی به پرونده‌ها در شعب بودیم.
خلیلی گفت: بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته از جانب دستگاه‌های خارج از قوه قضائیه، میزان رضایت‌مندی مردم از دستگاه قضائی طی سال ۱۴۰۲ بالغ بر ۱۷ درصد نسبت به سال ۱۴۰۱ افزایش داشته است.
وی همچنین، اجرای قانون شورا‌های حل اختلاف و قانون ثبت اموال غیرمنقول را در زمره اولویت‌های سال جاری قوه قضائیه عنوان کرد.